Att vara sjuk på Cypern..

Det kan ha att göra med att jag är guide (de kallas man även om man jobbar med fun break) men de kan också vara så att Cyperns sjukvård är fruktasvärt smidig. 

Jag har haft feber i två dagar och legat hemma och känt mig dålig. Min Manager tyckte jag skulle gå till läkaren redan första dagen, men jag känner mig själv vid de här laget (efter 2år av helvetes mycket sjukdomar) och kände redan att de bara var en enkel förkylning. 
Men idag var jag tvungen att gå tyckte min manager. Och jag kände väl fortfarande att de inte fanns så mycket doktorn kunde göra. Först å främst, doktorn kommer till hotellet för att kolla till mig och min kollega. Hur smidigt?!
Hon kollar till mig och precis som jag trodde, konstaterar att de är en förkylning. Men istället för att göra som alla doktorer gjort i Sverige när jag tom kännt mig sämre, så skriver hon ut lite medicin till mig som ska hjälpa. 
Gud så skönt tänker jag, att jag slapp gå hit i onödan... nu ska jag bara palla mig till närmaste apotek. För de fanns inte en chans att hon hade med sig massa medidcin, liksom hon och hennes sköterska kom i en vanlig bil med klackskor och såg as fancy ut. Men istället för att behöva gå till apoteket så fick vi vänta på att en ambulansbil skulle komma med vår medicin! 

Summa kademumma: 

Jag gick dit, konstaterade att jag hade en förkylning
fick trots det, utskriven medicin
fick fylla i mitt namn och födelseår... men de där med försäkring slapp jag eftersom jag är guide.
slapp betala ett skit
fick medicinen körd dit på 30min och slapp betala igen.

Tänk om det var så smidigt hemma? och då har jag ändå privatdoktor hemma också...


Min goodiebag!


Å min roomie kom med glass till mig igår.. hur söt?!
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0