Thailand

Jag inser att det var en evighet sedan jag bloggade. Men om vi ska göra en snabbspolning kan man säga att mitt halvår på Cypern var otrolig roligt och givande på många sätt. Och att bloggen dippade pga dåligt internet. Jag tänkte jag skulle göra ett nytt försök denna gången på min nya destination som inte är mindre än....Kho Lanta, Krabi i Thailand!!!!  Än så länge känns allt så himla bra och overkligt.
 
 Vi kom hit vid kl 17.00 igår och de var jag super trött, jag hade rest i mer än 24h utan vidare mycket sömn. 
Från flygplatsen i Krabi var det jag och två andra finska tjejer som skulle åka till Kho Lanta, super söta tjejer som det känns som om jag kommer kunna få bra kontakt med! När vi kom fram tillsammans till vårt nya hem Bu.ngaraya hotel mötte vi upp vår manager Maria, som är min gamla från Cypern och jag kan inte vara annat än super nöjd över det! Sen träffade vi också två andra kollegor som redan hade kommit för ett par dagar sedan som också var super söta. 
 
Stället vi bor på är alltså ett hotell, och jag är FREAKING lycklig över att fått det så bra. Vi bor alla i egen lägenhet som är nyrenoverad och jätte fin. Maria berättade också att hotellet har fått en ny ägare sen sista säsongen och det är jätte mycket nytt som händer här på hotellet trots att de är ett väldigt litet hotell. Vi ska få en restuarang vid vår pool och en poolbar (!!) som kommer bli jätte nice. Alla som jobbar på hotellet är super trevliga och de känns redan nu som att dom kommer bli som en del av ens lilla familj här. 
 
Såhär ser mitt rum ut: 
 
Från ingången 

Min Stoooora säng <3

Mitt sminkbord 

Ny kyl med frysfack

Badrummet är en favorit. Har ju tillochmed en flasköppnare på kanten där!
 
Toan, som dessutom har såndär rumpavsköljning hahah! Och min dusch som har en sittplats också. 
 
och inte nog med att läget är perfekt och att allt är så fint.. jo vi kommer också få vårt rum städat här ett par gånger i veckan plus att vi får lämna in vår tvätt och får tillbaka den tvättad nästa dag. Alltså jag kommer bli så bortskämd här!! Men det bästa av allt är att vi har fem lägenheter som är Fritidsresors som ingen använder. Alltså är dem till våra nära och kära när dem kommer hit!! Vi ska försöka kolla på om de kostar något extra för er att stanna här med tanke på att de trots allt är ett hotell med städning och allt, men hoppas på att det blir billigt ;) För då måste fasen alla komma hit!!! 


Förresten så insåg jag nu att internet här också fungerar väldigt bra. Så ni kan förbereda er lite på fler inlägg på bloggen nu. Och med den stora tidsskillnaden känns det som min skyldighet nu när jag har er så långt borta. 
Nu ska jag göra mig iordning för att starta dagen med en frukost på något fint ställe. Sen ska vi studera staden och kolla in vårt fina hotell, jag ska försöka blogga om allt ikväll. 
 
Vi hörs, 
 
Puss och kram. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0