5 dagar kvar till flytt

Wow, det har varit en hektisk höst med ansökningar, läkarbesök och pappersarbete i mängder. Men så plötsligt är det bara 5 dagar kvar tills jag åker. Som alltid innan man åker iväg så är det många som frågar om hur det känns att lämna. För 4 månader sedan hade jag besvarat denna frågan helt annorlunda. Jag har nämligen alltid varit lika exalterad och taggad inför varje resa. Denna gången känns det lite annorlunda, det är en del saker som har förändrats i mitt liv på sista tiden. Jag har träffat en otroligt fin kille som jag valt att kalla för en keeper. Så det känns lite hjärtat av att lämna samtidigt som det ju såklart ska bli så spännande och roligt. 


Men nu börjar de äntligen bli lite mer verkligt, tänk att lilla jag ska bo Kina liksom.. hur sjukt är inte det? 
Det är fortfarande mycket att ta tag i men jag är på gång. 


Väskorna är så gott som packade nu vilket känns skönt! Med mig till Kina får jag ha 30kg bagage och 10kg handbagage vilket känns skööönt. Jag har nog faktiskt aldrig fått ha så mycket med mig vid någon av mina tidigare resor. 
 

Mitt fina passfodral och min nya polaroidkamera som jag fick av pojkvännen är kanske de bästa med hela packningen! Jag är så taggad på att ta massa coola bilder med den i Kina. 


Nästa inlägg jag gör här på bloggen kommer vara när det är dags att resa iväg! Men om jag mot förmodan skulle ta lite tid innan jag är igång på bloggen igen så kommer här ett litet schema över den första perioden i Macau!

2/1: Resan börjar! Tåg till köpenhamn👉Flyg till Doha
3/1: 👉Flyg till Hongkong👉Båt till Macau! Landar 21:25 lokal tid (14:25 Svensk tid) 
4/1: Ledig dag med Becca och Camilla! 
5/1: Ledig 
6/1: Ledig
7/1: Ledig
8/1: Introduction week! Taipa Campustour och visa application 
9/1: Cooking class 👏 Vi ska alltså få lära oss att laga kinesisk mat! Extremt taggad inför detta
10/1: Info om skolan osv. 
11/1: City Tour! Där vi ska få se Macau Tower, några stränderoch Tam Kung Tempel.
12/1: Hongkong för å träffa min Thailändska kompis Sandy
13/1: Hongkong med Sandy 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0